sobota, 30 grudnia 2017

NaCoBeZU bieżące 6

Cel: Znam literę G

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę G, g pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę G, g
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „g” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b, g
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b, g


Cel: Znam literę CH

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę Ch, ch pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę Ch, ch
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „ch” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b, g, ch
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b, g, ch


Cel: Sprawdzam swoje umiejętności – 8.01.2018

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz starannie zapisać  cyfry 0 – 9
·         potrafisz policzyć pieniądze oraz wskazać monety, którymi zapłacisz daną kwotę
·         potrafisz dopasować działanie do rysunku
·         potrafisz dodawać i odejmować w zakresie 10
·         potrafisz wpisać brakującą liczbę w okienko
·         potrafisz narysować o ileś przedmiotów więcej/mniej
·         potrafisz rozwiązać zadanie tekstowe – zapisać rozwiązanie i odpowiedź
·         znasz wszystkie poznane litery małe i wielkie
·         potrafisz wskazać rysunki, w których nazwach słychać daną głoskę
·         potrafisz odnaleźć daną literę wśród pozostałych
·         potrafisz ułożyć wyrazy z podanych liter i sylab
·         potrafisz wpisać podane litery w odpowiednie okienka
·         umiesz ułożyć zdanie z rozsypanki wyrazowej
·         umiesz przeczytać zdanie ze zrozumieniem
·         potrafisz starannie i poprawnie przepisać zdanie
·         umiesz samodzielnie podpisać obrazek, policzyć ile jest sylab, liter i głosek w wyrazie


Cel: Znam literę R

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę R, r pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę R, r
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „r” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b, g, ch, r
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b, g, ch, r


Cel: Znam literę F

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę F, f pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę F, f
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „f” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b, g, ch, r, f
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b, g, ch, r, f



Cel: Znam literę W

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę W, w pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę W, w
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „w” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b, g, ch, r, f, w
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b, g, ch, r, f, w


Cel: Posługuję się zegarem

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz odczytać  pełną godzinę na zegarze
·         potrafisz zapisać pełną godzinę w trzech formach:
12.00; 12:00; 1200
·         potrafisz ustawić na zegarze pełną godzinę
·         potrafisz zaznaczyć pełną godzinę na rysunku zegara
·         wiesz, co oznaczają wskazówki
·         wiesz, ile sekund trwa minuta, ile minut trwa godzina
·         znasz pojęcia doba, kwadrans, pół godziny i wiesz ile trwają
·         umiesz zapisać skróty: godz. min
·         potrafisz wskazać, która godzina była wcześniej, a która później
·         potrafisz rozwiązać zadanie tekstowe z obliczeniem zegarowym
·         potrafisz policzyć która godzina będzie – np. za 2 godziny, 1 godzinę później, która była np. 3 godziny wcześniej
·         potrafisz policzyć ile godzin upłynęło, np. od 6.00 do 8.00



Cel: Posługuję się kalendarzem

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         wiesz co oznaczają określenia: dzień, tydzień, miesiąc, rok, jutro, pojutrze, wczoraj, przedwczoraj
·         wiesz, ile dni trwa tydzień – potrafisz wymienić nazwy dni tygodnia na wyrywki
·         wiesz, ile jest miesięcy w roku – potrafisz wymienić nazwy miesięcy na wyrywki
·         wiesz, ile jest pór roku – potrafisz je nazwać
·         znasz dokładną datę swoich urodzin, wiesz jaka to pora roku
·         umiesz odnaleźć i odczytać datę w kalendarzu



Cel: Umiem ważyć

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         wiesz, że są różne rodzaje wag i jak one działają
·         znasz odważniki: 1kg, 2kg, 5kg i 10 kg
·         potrafisz odczytać na wadze ile waży dany produkt
·         potrafisz wskazać odważniki, którymi można zważyć dany produkt
·         rozumiesz pojęcia – coś waży więcej, mniej, jest cięższe, lżejsze
·         potrafisz policzyć ile to kilogramów – np. o 2 kg cięższa/lżejsza
·         znasz jednostkę kg – potrafisz ją zapisać
·         potrafisz rozwiązać zadanie tekstowe związane z ważeniem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz