Cel: Znam literę
K
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać w tekście literę K k pisaną i drukowaną
·
potrafisz przeczytać literę K k
·
potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·
potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·
potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „k” z poznanymi
literami
·
potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k
·
potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o,
a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k
Cel: Znam swoją
Ojczyznę
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
Znasz nazwę kraju, w którym mieszkasz
·
Potrafisz rozpoznać kontury Polski
·
Wiesz, jak wygląda flaga Polski, potrafisz ją odpowiednio
pokolorować
·
Wiesz, jak wygląda godło Polski i potrafisz je odpowiednio
pokolorować
·
Wiesz, że hymnem Polski jest Mazurek Dąbrowskiego
·
Wiesz, w jakiej pozycji i w jakich sytuacjach śpiewa się hymn
Polski
·
Wiesz, że stolicą Polski jest Warszawa i potrafisz ją odnaleźć na
mapie
·
Potrafisz nazwać i pokazać na mapie najdłuższą rzekę Polski –
Wisłę
·
Rozpoznajesz herb Warszawy – Syrenkę
·
Wiesz, że systemem monetarnym jest złoty
·
Potrafisz zaśpiewać piosenkę „Jestem Polakiem”
Cel: Znam literę
L
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać w tekście literę L L pisaną i drukowaną
·
potrafisz przeczytać literę l, L
·
potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·
potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·
potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „l” z poznanymi
literami
·
potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l
·
potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o,
a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l
Cel: Znam literę
Ł
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać w tekście literę Ł ł pisaną i drukowaną
·
potrafisz przeczytać literę Ł, ł
·
potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·
potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·
potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „ł” z poznanymi
literami
·
potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł
·
potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o,
a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł
Cel: Znam literę
Y
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać w tekście literę Y, y pisaną i drukowaną
·
potrafisz przeczytać literę Y, y
·
potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·
potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·
potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „y” z poznanymi
literami
·
potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y
·
potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o,
a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y
Cel: Znam liczbę
8
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać liczbę 8
·
potrafisz ją zapisać w kratkach, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·
umiesz dopasować ilość elementów do odpowiedniej cyfry
·
potrafisz podać liczbę o 1, 2, 3, 4, 5, 0, 6, 7, 8 większą lub
mniejszą od podanej
·
potrafisz uporządkować ilość elementów rosnąco i malejąco
·
wiesz ile elementów dorysować lub skreślić
Cel: Umiem
posługiwać się pieniędzmi
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
Rozpoznajesz monety 1 zł, 2 zł, 5 zł
·
Potrafisz przeliczać pieniądze
·
Potrafisz dokonać zakupów i policzyć, ile trzeba zapłacić
·
Umiesz wykonać działanie i podać wynik, np. 2zł+3zł=5zł
·
Potrafisz wskazać monety, którymi można zapłacić za dany towar
·
Umiesz przedstawić daną kwotę za pomocą wybranych monet
·
Rozumiesz pojęcia: droższy, tańszy, najdroższy, najtańszy
·
Wiesz, jaki skrót ma złoty – zł
Cel: Znam teatr
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
Wiesz, co to jest: widownia, scena, kurtyna, scenografia, rekwizyt
– potrafisz je wskazać na ilustracji
·
Znasz różne rodzaje lalek teatralnych – kukiełka, pacynka,
marionetka, jawajka
·
Wiesz, jak wolno, a jak nie wolno zachowywać się w teatrze
·
Znasz pojęcie: afisz teatralny
·
Potrafisz nazwać osoby, które pracują w teatrze i wiesz czym się
one zajmują: reżyser, aktor, scenarzysta, charakteryzator, sufler, dekorator
Cel: Znam literę
P
Będę zwracać uwagę
na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać w tekście literę P, p pisaną i drukowaną
·
potrafisz przeczytać literę P, p
·
potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·
potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·
potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „p” z poznanymi
literami
·
potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p
·
potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o,
a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p
Cel:
Umiem rozwiązywać zadania tekstowe
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
Czytasz/Słuchasz uważnie treść zadania
·
Odnajdujesz dane – czyli to, co z zadania wiadomo, a czego nie wiadomo
·
Odczytujesz uważnie pytanie
·
Zapisujesz działanie i wykonujesz obliczenie
·
Piszesz / Uzupełniasz odpowiedź
·
Piszesz czytelnie, estetycznie, w odpowiednich liniach i kratkach
·
Pamiętasz o ewentualnych jednostkach w działaniach i w odpowiedzi
Cel: Umiem
stosować porównywanie różnicowe
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz narysować o ileś elementów więcej/mniej
·
umiesz zapisać odpowiednie działanie: więcej +; mniej -
·
potrafisz podać liczbę o ileś większą/mniejszą od podanej
·
umiesz rozwiązać zadanie tekstowe z zastosowaniem porównywania
różnicowego
Cel: Znam literę
N
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać w tekście literę N, n pisaną i drukowaną
·
potrafisz przeczytać literę N, n
·
potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·
potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·
potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „n” z poznanymi
literami
·
potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n
·
potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o,
a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n
Cel: Znam liczbę
9
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać liczbę 9
·
potrafisz ją zapisać w kratkach, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·
umiesz dopasować ilość elementów do odpowiedniej cyfry
·
potrafisz podać liczbę o 1, 2, 3, 4, 5, 0, 6, 7, 8, 9 większą lub
mniejszą od podanej
·
potrafisz uporządkować ilość elementów rosnąco i malejąco
·
wiesz ile elementów dorysować lub skreślić
Cel: Znam liczbę 10
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać liczbę 10
·
potrafisz ją zapisać w kratkach, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·
umiesz dopasować ilość elementów do odpowiedniej cyfry
·
potrafisz podać liczbę o 1, 2, 3, 4, 5, 0, 6, 7, 8, 9, 10 większą lub
mniejszą od podanej
·
potrafisz uporządkować ilość elementów rosnąco i malejąco
·
wiesz ile elementów dorysować lub skreślić
Cel: Znam literę B
Będę zwracać uwagę na to, czy:
• potrafisz rozpoznać w tekście literę N, n pisaną i drukowaną
• potrafisz przeczytać literę B, b
• potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
• potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
• potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
• potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „b” z poznanymi literami
• potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b
• potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b
Będę zwracać uwagę na to, czy:
• potrafisz rozpoznać w tekście literę N, n pisaną i drukowaną
• potrafisz przeczytać literę B, b
• potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
• potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
• potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
• potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „b” z poznanymi literami
• potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b
• potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz