czwartek, 7 grudnia 2017

NaCoBeZU bieżące 5

Cel: Znam literę K

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę K k pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę K k
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „k” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k


Cel: Znam swoją Ojczyznę

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         Znasz nazwę kraju, w którym mieszkasz
·         Potrafisz rozpoznać kontury Polski
·         Wiesz, jak wygląda flaga Polski, potrafisz ją odpowiednio pokolorować
·         Wiesz, jak wygląda godło Polski i potrafisz je odpowiednio pokolorować
·         Wiesz, że hymnem Polski jest Mazurek Dąbrowskiego
·         Wiesz, w jakiej pozycji i w jakich sytuacjach śpiewa się hymn Polski
·         Wiesz, że stolicą Polski jest Warszawa i potrafisz ją odnaleźć na mapie
·         Potrafisz nazwać i pokazać na mapie najdłuższą rzekę Polski – Wisłę
·         Rozpoznajesz herb Warszawy – Syrenkę
·         Wiesz, że systemem monetarnym jest złoty
·         Potrafisz zaśpiewać piosenkę „Jestem Polakiem”


Cel: Znam literę L

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę L L pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę l, L
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „l” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l


Cel: Znam literę Ł

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę Ł ł pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę Ł, ł
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „ł” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł


Cel: Znam literę Y

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę Y, y pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę Y, y
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „y” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y


Cel: Znam liczbę 8

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać liczbę 8
·         potrafisz ją zapisać w kratkach, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         umiesz dopasować ilość elementów do odpowiedniej cyfry
·         potrafisz podać liczbę o 1, 2, 3, 4, 5, 0, 6, 7, 8 większą lub mniejszą od podanej
·         potrafisz uporządkować ilość elementów rosnąco i malejąco
·         wiesz ile elementów dorysować lub skreślić


Cel: Umiem posługiwać się pieniędzmi

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         Rozpoznajesz monety 1 zł, 2 zł, 5 zł
·         Potrafisz przeliczać pieniądze
·         Potrafisz dokonać zakupów i policzyć, ile trzeba zapłacić
·         Umiesz wykonać działanie i podać wynik, np. 2zł+3zł=5zł
·         Potrafisz wskazać monety, którymi można zapłacić za dany towar
·         Umiesz przedstawić daną kwotę za pomocą wybranych monet
·         Rozumiesz pojęcia: droższy, tańszy, najdroższy, najtańszy
·         Wiesz, jaki skrót ma złoty – zł


Cel: Znam teatr

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         Wiesz, co to jest: widownia, scena, kurtyna, scenografia, rekwizyt – potrafisz je wskazać na ilustracji
·         Znasz różne rodzaje lalek teatralnych – kukiełka, pacynka, marionetka, jawajka
·         Wiesz, jak wolno, a jak nie wolno zachowywać się w teatrze
·         Znasz pojęcie: afisz teatralny
·         Potrafisz nazwać osoby, które pracują w teatrze i wiesz czym się one zajmują: reżyser, aktor, scenarzysta, charakteryzator, sufler, dekorator


Cel: Znam literę P

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę P, p pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę P, p
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „p” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p


Cel: Umiem rozwiązywać zadania tekstowe

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         Czytasz/Słuchasz uważnie treść zadania
·         Odnajdujesz dane – czyli to, co z zadania wiadomo, a czego nie wiadomo
·         Odczytujesz uważnie pytanie
·         Zapisujesz działanie i wykonujesz obliczenie
·         Piszesz / Uzupełniasz odpowiedź
·         Piszesz czytelnie, estetycznie, w odpowiednich liniach i kratkach
·         Pamiętasz o ewentualnych jednostkach w działaniach i w odpowiedzi


Cel: Umiem stosować porównywanie różnicowe

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz narysować o ileś elementów więcej/mniej
·         umiesz zapisać odpowiednie działanie: więcej +; mniej -
·         potrafisz podać liczbę o ileś większą/mniejszą od podanej
·         umiesz rozwiązać zadanie tekstowe z zastosowaniem porównywania różnicowego


Cel: Znam literę N

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę N, n pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę N, n
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „n” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n


Cel: Znam liczbę 9

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać liczbę 9
·         potrafisz ją zapisać w kratkach, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         umiesz dopasować ilość elementów do odpowiedniej cyfry
·         potrafisz podać liczbę o 1, 2, 3, 4, 5, 0, 6, 7, 8, 9 większą lub mniejszą od podanej
·         potrafisz uporządkować ilość elementów rosnąco i malejąco
·         wiesz ile elementów dorysować lub skreślić


Cel: Znam liczbę 10

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać liczbę 10
·         potrafisz ją zapisać w kratkach, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         umiesz dopasować ilość elementów do odpowiedniej cyfry
·         potrafisz podać liczbę o 1, 2, 3, 4, 5, 0, 6, 7, 8, 9, 10 większą lub mniejszą od podanej
·         potrafisz uporządkować ilość elementów rosnąco i malejąco
·         wiesz ile elementów dorysować lub skreślić


Cel: Znam literę B

Będę zwracać uwagę na to, czy:
• potrafisz rozpoznać w tekście literę N, n pisaną i drukowaną
• potrafisz przeczytać literę B, b
• potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
• potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
• potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
• potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „b” z poznanymi literami
• potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d, e, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b
• potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d, ą, ę, h, c, k, l, ł, y, p, n, b

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz