czwartek, 19 października 2017

NaCoBeZU bieżące 3

Cel: Znam literę U

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę U u pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę U u
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „u” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u


Cel: Znam literę Ó

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę Ó ó pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę Ó ó
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „ó” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó
·         znasz poznane wyrazy pisane przez ó i u


Cel: Znam liczbę 3

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać liczbę 3
·         potrafisz ją zapisać w kratkach, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         umiesz dopasować ilość elementów do odpowiedniej cyfry
·         potrafisz podać liczbę o 1, o 2, o 3 większą lub mniejszą od podanej
·         potrafisz uporządkować ilość elementów rosnąco i malejąco
·         wiesz ile elementów dorysować lub skreślić



Cel: Znam liczbę 4

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać liczbę 4
·         potrafisz ją zapisać w kratkach, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         umiesz dopasować ilość elementów do odpowiedniej cyfry
·         potrafisz podać liczbę o 1, 2, 3, 4 większą lub mniejszą od podanej
·         potrafisz uporządkować ilość elementów rosnąco i malejąco
·         wiesz ile elementów dorysować lub skreślić



Cel: Sprawdzam swoje umiejętności polonistyczne

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz odnaleźć poznane litery wśród innych i otoczyć je w pętle, zamalować
·         potrafisz wpisać poznane litery w odpowiednie miejsca modelu wyrazu
·         potrafisz starannie przepisać litery, sylaby, wyrazy, zdania zapisane pismem pisanym oraz pismem drukowanym
·         potrafisz połączyć wielką literę z małą


Cel: Sprawdzam swoje umiejętności matematyczne

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz starannie zapisać cyfry 1 – 4
·         potrafisz policzyć ile jest elementów i zapisać wynik cyfrą
·         potrafisz używać liczb porządkowych, wskazać trzecie, czwarte itd. jabłko, dziecko, itp.
·         potrafisz pokolorować podaną liczbę elementów
·         potrafisz dorysować lub skreślić tyle elementów, by rysunek zgadzał się z podaną liczbą
·         potrafisz narysować o 1, 2, 3, 4 elementy więcej lub mniej od podanych
·         potrafisz podać, w którym pudełku jest więcej/mniej przedmiotów


Cel: Umiem porównywać liczby

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz powiedzieć, gdzie jest więcej, gdzie mniej, a gdzie tyle samo elementów
·         potrafisz powiedzieć o ile elementów jest więcej lub mniej
·         potrafisz poprawnie zapisać w kratkach znaki <, >, =
·         potrafisz porównać dwie liczby wpisując odpowiedni znak, np. 2>1, 3<4, 4=4.
·         potrafisz wpisać dowolne liczby, tak by działanie było zgodne z zapisanym znakiem, np. ……>3; ……<…….


Cel: Znam literę D

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę D d pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę D d
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia litery „d” z poznanymi literami
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter: a, a, m, t, i, j, u, ó, d
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z liter o, a, m, t, i, j, u, ó, d


Cel: Umiem dodawać i odejmować

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         rozumiesz istotę dodawania i odejmowania
·         rozumiesz sens znaków: +. -, =
·         potrafisz prawidłowo zapisać działania w kratkach
·         potrafisz podać prawidłowy wynik dodawania i odejmowania
·         umiesz ułożyć i zapisać działanie do rysunku
·         umiesz rozłożyć liczbę na dwa, trzy i więcej składników, np. 4=2+1+1
·         potrafisz przeliczyć pieniądze w poznanym zakresie liczbowym
·         potrafisz zaznaczyć działanie na osi liczbowej
·         potrafisz wykonać działanie na grafie i drzewku matematycznym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz