Cel: Wiem, jak być
uczniem
Będę zwracać
uwagę na to, czy potrafisz:
·
uważnie słuchać
·
poprawnie wypowiadać się pełnymi zdaniami
·
odpowiadać na pytania
·
zgodnie bawić się z innymi dziećmi
·
poruszać się po szkole w sposób bezpieczny dla siebie i innych
·
siedzieć w ławce w prawidłowej pozycji
·
sprawnie wykonywać różne zadania
·
posługiwać się nożyczkami
·
poprawnie trzymać ołówek
·
kontrolować własne emocje
·
reagować odpowiednio do sytuacji
Cel: Określam
stosunki przestrzenne i cechy wielkościowe
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
właściwie określasz położenie przedmiotów na płaszczyźnie i w
przestrzeni
·
prawidłowo używasz pojęć nad, pod, obok, przed, za, wewnątrz, na
zewnątrz, między
·
określasz kierunki ruchu – pionowo, poziomo, w prawo, w lewo,
wprzód, w tył, w górę, w dół
·
porównujesz osoby i przedmioty pod względem wyróżnionej cechy i
używasz pojęć: większy, mniejszy, duży, mały, wysoki, niski, wyższy, niższy,
długi, krótki, dłuższy, krótszy, gruby, chudy, grubszy, chudszy, takiej samej
wielkości
·
rozpoznajesz i nazywasz podstawowe figury geometryczne – koło,
kwadrat, prostokąt, trójkąt
·
potrafisz odnaleźć na rysunku figury geometryczne
·
potrafisz narysować figury za pomocą szablonów
·
uzupełnić brakujące elementy w podanym rytmie
·
dobrze pogrupować przedmioty wg podanych cech: wg wielkości,
koloru, kształtu, przeznaczenia
Cel: Znam literę
O
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać w tekście literę o O pisaną i drukowaną
·
potrafisz przeczytać literę o O
·
potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·
potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
Cel: Znam
podstawy gramatyczne
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz podzielić wyraz na sylaby
·
potrafisz narysować tyle kropek, kresek ile jest sylab w wyrazie
·
potrafisz wskazać sylaby z poznanymi samogłoskami
·
potrafisz wymienić wszystkie samogłoski
·
znasz wierszyk o samogłoskach
·
potrafisz odnaleźć w tekście samogłoski i spółgłoski
·
umiesz ułożyć model wyrazu z cegiełek, zaznaczyć na niebiesko
spółgłoski, a na czerwono samogłoski
·
potrafisz przegłosować wyraz i policzyć ile ma głosek
·
potrafisz nazwać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie
·
umiesz wskazać w zdaniu wyrazy
·
umiesz policzyć ile jest wyrazów w zdaniu
Cel: Znam zasady
ruchu drogowego
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz podać zasady bezpiecznego poruszania się po drogach,
umiesz prawidłowo przechodzić przez jezdnię
·
wiesz, jak poruszać się po drogach z chodnikami i bez
chodników
·
potrafisz rozpoznać niektóre znaki drogowe
·
potrafisz wyjaśnić znaczenie kolorów świateł na sygnalizatorze
świetlnym
·
znasz wierszyk „Na ulicy”
Cel: Znam literę
A
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać w tekście literę a A pisaną i drukowaną
·
potrafisz przeczytać literę aA
·
potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·
potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz