czwartek, 21 września 2017

NaCoBeZU bieżące 1

Cel: Wiem, jak być uczniem

Będę zwracać uwagę na to, czy potrafisz:
·         uważnie słuchać
·         poprawnie wypowiadać się pełnymi zdaniami
·         odpowiadać na pytania
·         zgodnie bawić się z innymi dziećmi
·         poruszać się po szkole w sposób bezpieczny dla siebie i innych
·         siedzieć w ławce w prawidłowej pozycji
·         sprawnie wykonywać różne zadania
·         posługiwać się nożyczkami
·         poprawnie trzymać ołówek
·         kontrolować własne emocje

·         reagować odpowiednio do sytuacji

Cel: Określam stosunki przestrzenne i cechy wielkościowe

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         właściwie określasz położenie przedmiotów na płaszczyźnie i w przestrzeni
·         prawidłowo używasz pojęć nad, pod, obok, przed, za, wewnątrz, na zewnątrz, między
·         określasz kierunki ruchu – pionowo, poziomo, w prawo, w lewo, wprzód, w tył, w górę, w dół
·         porównujesz osoby i przedmioty pod względem wyróżnionej cechy i używasz pojęć: większy, mniejszy, duży, mały, wysoki, niski, wyższy, niższy, długi, krótki, dłuższy, krótszy, gruby, chudy, grubszy, chudszy, takiej samej wielkości
·         rozpoznajesz i nazywasz podstawowe figury geometryczne – koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt
·         potrafisz odnaleźć na rysunku figury geometryczne
·         potrafisz narysować figury za pomocą szablonów
·         uzupełnić brakujące elementy w podanym rytmie
·         dobrze pogrupować przedmioty wg podanych cech: wg wielkości, koloru, kształtu, przeznaczenia

Cel: Znam literę O

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę o O pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę o O
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej

Cel: Znam podstawy gramatyczne

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz podzielić wyraz na sylaby
·         potrafisz narysować tyle kropek, kresek ile jest sylab w wyrazie
·         potrafisz wskazać sylaby z poznanymi samogłoskami
·         potrafisz wymienić wszystkie samogłoski
·         znasz wierszyk o samogłoskach
·         potrafisz odnaleźć w tekście samogłoski i spółgłoski
·         umiesz ułożyć model wyrazu z cegiełek, zaznaczyć na niebiesko spółgłoski, a na czerwono samogłoski
·         potrafisz przegłosować wyraz i policzyć ile ma głosek
·         potrafisz nazwać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie
·         umiesz wskazać w zdaniu wyrazy
·         umiesz policzyć ile jest wyrazów w zdaniu

Cel: Znam zasady ruchu drogowego

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz podać zasady bezpiecznego poruszania się po drogach, umiesz prawidłowo przechodzić przez jezdnię
·         wiesz, jak poruszać się po drogach z chodnikami i bez chodników
·         potrafisz rozpoznać niektóre znaki drogowe
·         potrafisz wyjaśnić znaczenie kolorów świateł na sygnalizatorze świetlnym
·         znasz wierszyk „Na ulicy”

Cel: Znam literę A

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście literę a A pisaną i drukowaną
·         potrafisz przeczytać literę aA
·         potrafisz ją zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz ją zapisać tak, by była zbliżona do wzoru
·         potrafisz odróżnić literę drukowaną od pisanej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz