Wszystkie terminy są orientacyjne, mogą się zmienić.
TERMIN
|
KSIĄŻKA
|
SPOSÓB CZYT.
|
20.09
|
Agnieszka Frączek „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”
|
w klasie
|
23.09
|
Julian Tuwim „Wiersze dla dzieci”
|
w klasie
|
15.10
|
Szarlota Paweł „Przygody Jonki, Jonka i
Kleksa” część 1 – komiks dostępny PDF; mogę zgrać na pendrive’a
|
w domu
|
14.11
|
Joanna Papuzińska „Asiunia” - dostępny PDF,
mogę zgrać na pendrive’a
|
w
domu
|
13.12
|
Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” Rozdziały:
My dzieci z Bullerbyn, Trudno wytrzymać z braćmi, Wielka śnieżyca, Wkrótce
już święta!, Kto mieszka w Bullerbyn, Jak obchodzimy w Bullerbyn Gwiazdkę,
Czuwamy do północy w noc sylwestrową, Jedziemy z wizytą do cioci Jenny
|
w domu
|
30.01
|
Maria Krüger „Karolcia”
|
w domu
|
10.02
|
Mitologia dla dzieci
|
w klasie
|
17.03
|
lektura dodatkowa:
Do wyboru jedna z podanych niżej
pozycji – dostępne są w szkolnej bibliotece:
D. Rekosz „Mors, Pinky i trzynasta komnata”
A. Chylińska „Zezia i Giler” P. Beręsewicz „Tajemnica człowieka z blizną” A. Onichimowska
„Duch starej kamienicy” R. Witek „Klub latających ciotek” A. Onichimowska
„Dzień czekolady” A. Stelmaszyk „Hotel pod Twarożkiem” P. Beręsewicz „Pan od
angielskiego” B. Gawryluk „Dżok, legenda o psiej wierności” T. Trojanowski
„Kocie historie” Å. Lind „Piaskowy wilk” B. Gawryluk „W zielonej dolinie” O.
Masiuk „Lenka, Fryderyk i podróże” S. Heinlein „Różowe środy albo podróż z
ciotką Huldą” B. Stenka „Oj, Hela” B. Stenka „Hela i zajęcia pozaszkolne” G.
Bąkiewicz „Korniszonek” Onichimowska A. „Dobry potwór nie jest zły”
Kleniewska – Kowaliszyn K. „Magda, Paweł i Ty” Lindgren A. „Fizia
Pończoszanka” Lindgren A. „Pippi wchodzi na pokład” Gościnny R. „Mikołajek i
inne chłopaki” Preussler O. „Malutka czarownica” M. Lobe „Babcia na jabłoni”
|
w domu
Przyg.
jako „Lektura w pudełku”
|
2.06
|
K. Drzewiecka „Piątka z zakątka”
|
w
domu
|
19.06
|
Łukasz Wierzbicki „Afryka Kazika”
|
w klasie
|
LEKTURA DODATKOWA
„LEKTURA W PUDEŁKU”
1.
Jeśli masz już
książkę, która Ci się spodobała uważnie ją czytaj.
Możesz czytać ją po cichu, np. przed snem, kiedy się nudzisz albo gdy jedziesz gdzieś w podróż. Możesz czytać głośno swoim rodzicom, by umilić im czas albo rodzeństwu.
Możesz czytać ją po cichu, np. przed snem, kiedy się nudzisz albo gdy jedziesz gdzieś w podróż. Możesz czytać głośno swoim rodzicom, by umilić im czas albo rodzeństwu.
2.
Po przeczytaniu
książki zrób pracę, dzięki której będziesz mógł wszystkim nam, w klasie,
opowiedzieć o tym, co czytałeś.
Przygotuj „Lekturę w pudełku”.
Przygotuj „Lekturę w pudełku”.
Na czym to
polega?
Przygotuj różne przedmioty, które przypominają Ci bohaterów lub ich przygody. Włóż je do pudełka. Umieść tam również różne zagadki, łamigłówki lub inne przygotowane przez Ciebie zabawy związane z lekturą. Na pudełku napisz tytuł i autora książki. Ozdób je.
Przygotuj różne przedmioty, które przypominają Ci bohaterów lub ich przygody. Włóż je do pudełka. Umieść tam również różne zagadki, łamigłówki lub inne przygotowane przez Ciebie zabawy związane z lekturą. Na pudełku napisz tytuł i autora książki. Ozdób je.
3.
Przygotuj
prezentację swojej „Lektury w pudełku”.
Czas przeznaczony na prezentację to maksymalnie 5 minut. Pamiętaj więc, by dobrze się przygotować. Przemyśl wcześniej co powiesz, możesz to również zapisać. I pamiętaj – koniecznie przećwicz swoje wystąpienie, najlepiej przed kimś, kto Cię wysłucha.
Czas przeznaczony na prezentację to maksymalnie 5 minut. Pamiętaj więc, by dobrze się przygotować. Przemyśl wcześniej co powiesz, możesz to również zapisać. I pamiętaj – koniecznie przećwicz swoje wystąpienie, najlepiej przed kimś, kto Cię wysłucha.
4.
Przynieś swoje
pudełko 17 marca – w ten dzień będziemy
prezentować prace.
Mam nadzieję, że czytanie wybranej przez
Ciebie książki
będzie niezwykłą przygodą i sprawi, że
miło spędzisz czas.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz