piątek, 16 sierpnia 2019

LEKTURY – KLASA 3 ROK SZKOLNY 2019/2020


Wszystkie terminy są orientacyjne, mogą się zmienić.

TERMIN
KSIĄŻKA
SPOSÓB CZYT.
20.09
Agnieszka Frączek „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”
w klasie
23.09
Julian Tuwim „Wiersze dla dzieci”
w klasie
15.10
Szarlota Paweł „Przygody Jonki, Jonka i Kleksa” część 1 komiks dostępny PDF;  mogę zgrać na pendrive’a
w domu
14.11
Joanna Papuzińska „Asiunia” - dostępny PDF, mogę zgrać na pendrive’a
w domu 
13.12
Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn”  Rozdziały: My dzieci z Bullerbyn, Trudno wytrzymać z braćmi, Wielka śnieżyca, Wkrótce już święta!, Kto mieszka w Bullerbyn, Jak obchodzimy w Bullerbyn Gwiazdkę, Czuwamy do północy w noc sylwestrową, Jedziemy z wizytą do cioci Jenny
w domu
30.01
Maria Krüger „Karolcia”
w domu
10.02
Mitologia dla dzieci
w klasie
17.03
lektura dodatkowa:
Do wyboru jedna z podanych niżej pozycji – dostępne są w szkolnej bibliotece:
D. Rekosz „Mors, Pinky i trzynasta komnata” A. Chylińska „Zezia i Giler” P. Beręsewicz „Tajemnica człowieka z blizną” A. Onichimowska „Duch starej kamienicy” R. Witek „Klub latających ciotek” A. Onichimowska „Dzień czekolady” A. Stelmaszyk „Hotel pod Twarożkiem” P. Beręsewicz „Pan od angielskiego” B. Gawryluk „Dżok, legenda o psiej wierności” T. Trojanowski „Kocie historie” Å. Lind „Piaskowy wilk” B. Gawryluk „W zielonej dolinie” O. Masiuk „Lenka, Fryderyk i podróże” S. Heinlein „Różowe środy albo podróż z ciotką Huldą” B. Stenka „Oj, Hela” B. Stenka „Hela i zajęcia pozaszkolne” G. Bąkiewicz „Korniszonek” Onichimowska A. „Dobry potwór nie jest zły” Kleniewska – Kowaliszyn K. „Magda, Paweł i Ty” Lindgren A. „Fizia Pończoszanka” Lindgren A. „Pippi wchodzi na pokład” Gościnny R. „Mikołajek i inne chłopaki” Preussler O. „Malutka czarownica”  M. Lobe „Babcia na jabłoni”
w domu

Przyg. jako „Lektura w pudełku”
2.06
K. Drzewiecka „Piątka z zakątka”
w domu 
19.06
Łukasz Wierzbicki „Afryka Kazika”
w klasie





































LEKTURA DODATKOWA
„LEKTURA W PUDEŁKU”

1.    Jeśli masz już książkę, która Ci się spodobała uważnie ją czytaj.
Możesz czytać ją po cichu, np. przed snem, kiedy się nudzisz albo gdy jedziesz gdzieś w podróż. Możesz czytać głośno swoim rodzicom, by umilić im czas albo rodzeństwu.

2.   Po przeczytaniu książki zrób pracę, dzięki której będziesz mógł wszystkim nam, w klasie, opowiedzieć o tym, co czytałeś.
Przygotuj „Lekturę w pudełku”.
Na czym to polega?
Przygotuj różne przedmioty, które przypominają Ci  bohaterów lub ich przygody. Włóż je do pudełka. Umieść tam również różne zagadki, łamigłówki lub inne przygotowane przez Ciebie zabawy związane z lekturą. Na pudełku napisz tytuł i autora książki. Ozdób je.

3.   Przygotuj prezentację swojej „Lektury w pudełku”.
Czas przeznaczony na prezentację to maksymalnie 5 minut. Pamiętaj więc, by dobrze się przygotować. Przemyśl wcześniej co powiesz, możesz to również zapisać. I pamiętaj – koniecznie przećwicz swoje wystąpienie, najlepiej przed kimś, kto Cię wysłucha.

4.   Przynieś swoje pudełko 17 marca – w ten dzień będziemy prezentować prace. 

Mam nadzieję, że czytanie wybranej przez Ciebie książki
będzie niezwykłą przygodą i sprawi, że miło spędzisz czas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz