środa, 3 października 2018

NACOBEZU 1


EDUKACJA POLONISTYCZNO - PRZYRODNICZA

Pierwszy dzień w szkole
NaCoBeZU:
RUmiesz pisać wielkie i małe litery
RWiesz, jaką literą zapisujemy imion a i nazwiska

Jak spędziliśmy wakacje
NaCoBeZU:
R Wiesz, jaką literą zapisywać nazwy geograficzne: nazwy mórz, jezior, gór, rzek, oceanów,  miejscowości, państw

Pamiętajmy o bezpieczeństwie
NaCoBeZU:
R Przeliczasz litery i głoski w wyrazach
R Znasz wierszyk o głoskach i literach
R Rozpoznajesz dwuznaki
R Wiesz, jak bezpiecznie poruszać się po drogach

Dokąd powoli odchodzi lato?
NaCoBeZU:
R Rozróżniasz samogłoski i spółgłoski

Co to znaczy być klasą?
NaCoBeZU:
R Umiesz dzielić wyrazy na sylaby
R Potrafisz przenieść wyraz do drugiej linii
R Wiesz, że w każdej sylabie jest tylko jedna samogłoska

Mój plan zajęć
NaCoBeZU:
R Umiesz zapisywać skróty
R Wiesz, jak zapisywać zmiękczenia
R Wiesz, kiedy zmiękczamy przez „i”, a kiedy przez „kreseczkę”
RZnasz dni tygodnia oraz ich skróty

Jak być dobrym kolegą?
NaCoBeZU:
R Umiesz przenosić wyrazy

Czy warto być grzecznym?
NaCoBeZU:
R Znasz i stosujesz zwroty grzecznościowe
R Kulturalnie wyrażasz prośby

W moim tornistrze
NaCoBeZU:
R Wiesz, co to są rzeczowniki, co oznaczają i na jakie pytania odpowiadają
RPotrafisz rozpoznać rzeczowniki w zdaniach
Potrafisz samodzielnie podać określone rzeczowniki

Szkoła dawniej i dziś
NaCoBeZU:
R Potrafisz poprawnie napisać wyrazy z trudnościami ortograficznymi

Porządek alfabetyczny
NaCoBeZU:
R Znasz na pamięć alfabet
R Potrafisz ułożyć wyrazy w kolejności alfabetycznej
R Wiesz, jak korzystać ze słownika ortograficznego

Czy porządek ułatwia życie?
NaCoBeZU:
R Wiesz, co to są czasowniki, co oznaczają i na jakie pytania odpowiadają
R Potrafisz rozpoznać czasowniki w zdaniach
R Potrafisz samodzielnie podać określone czasowniki

Kto tworzy śmieci?
NaCoBeZU:
RWiesz, dlaczego segregujemy śmieci
Wiesz, co to są surowce wtórne

Sposób na śmieci
NaCoBeZU:
RZnasz pojęcie recykling
RPotrafisz segregować śmieci

Jak dbać o środowisko
NaCoBeZU:
RRozpoznajesz zdania oznajmujące, rozkazujące i pytające
RWiesz, jakie znaki stawiamy na końcu tych zdań

Jakie są rodzaje książek?
NaCoBeZU:
RWiesz, jaką literą zapisujemy tytuły książek
R Wiesz, że tytuły zapisujemy w cudzysłowie

Dlaczego ludzie czytają?
NaCoBeZU:
R Znasz regułę ortograficzną:
 ó wymienne na o, a, e
R Potrafisz podać przykłady
R Umiesz poprawnie zapisać poznane wyrazy

Z wizytą w bibliotece
NaCoBeZU:
R Potrafisz odnaleźć książkę w bibliotece
RWiesz, gdzie w książce zapisany jest jej autor
RPotrafisz ułożyć nazwiska w kolejności alfabetycznej

Książki dawniej i dziś
NaCoBeZU:
R Wiesz, co znajduje się na okładce książki
R Znasz historię książek

Od autora do czytelnika
NaCoBeZU:
R Potrafisz nazwać osoby, które przyczyniają się do powstania książki.
R Odszukujesz wyrazy rymujące się

Autorzy znanych książek
NaCoBeZU:
R Potrafisz ułożyć rodzinę wyrazów
R Poprawnie zapisujesz autora i tytuł książki

Jak zostać autorem?
NaCoBeZU:
R Potrafisz ułożyć pytanie do podanego zdania.
R Umiesz przeprowadzić wywiad?

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Wzajemne położenie obiektów
NaCoBeZU:
R poprawnie używasz pojęć: nad, pod, przed, za, zza, obok, na, w

Lewa i prawa
NaCoBeZU:
R wskazujesz prawą i lewą rękę
R potrafisz określić prawą i lewą stronę na kartce i w przestrzeni, względem siebie i drugiej osoby

Na prawo ode mnie, z prawej strony na obrazku
NaCoBeZU:
R potrafisz określić prawą i lewą stronę na kartce i w przestrzeni, względem siebie i drugiej osoby

Strony świata: północ, południe, wschód, zachód
NaCoBeZU:
R znasz cztery główne kierunki geograficzne
R potrafisz je zapisać pełną nazwą i skrótem
R potrafisz wskazać kierunki na mapie

Widok z gry. Plan miasta
NaCoBeZU:
R potrafisz odczytać plan miasta, mieszkania
R umiesz korzystać z legendy

Liczby od 0 do 10. Porównywanie liczb
NaCoBeZU:
R potrafisz zapisać słownie liczby od 0 do 10
R  przeliczasz pieniądze
R podajesz liczby o ileś mniejsze lub większe
R porównujesz liczby w zakresie 10, stosujesz znaki: <, >, =

Klasyfikacja obiektów. Przeliczanie w zakresie 10
NaCoBeZU:
R potrafisz wybrać przedmioty lub liczby zgodnie z podanym warunkiem

Dodawanie liczb. Przemienność dodawania.
NaCoBeZU:
R dodajesz liczby, stosujesz przemienność dodawania
R obliczasz działania z okienkami
R uzupełniasz grafy i tabelki

Rozkłady liczb
NaCoBeZU:
R wpisujesz liczby tak, by wynik był równy podanemu
R potrafisz rozłożyć liczby na 2, 3 i 4 składniki
R rozwiązujesz zadania tekstowe

Odejmowanie liczb
NaCoBeZU:
R odejmujesz liczby w zakresie 10
R uzupełniasz grafy i tabelki
R rozwiązujesz zadania tekstowe

Związek dodawania i odejmowania
NaCoBeZU:
R sprawdzasz odejmowanie za pomocą dodawania

Sprawdź, czy umiesz
NaCoBeZU:
R uzupełniasz liczby wg kolejności
R przeliczasz pieniądze
R uzupełniasz tabelki
R podajesz liczby o ileś większe lub mniejsze
R rozpoznajesz figury geometryczne
R dodajesz i odejmujesz w pamięci w  zakresie 10
R rozwiązujesz zadanie tekstowe

Rozpoznawanie liczb od 1 do 100
NaCoBeZU:
R potrafisz odczytać, zapisać i zaznaczyć na rysunku liczby do 100
R potrafisz napisać je słownie
Rokreślasz liczbę dziesiątek i jedności
R wpisujesz brakujące liczby wg kolejności
R przeliczasz pieniądze w zakresie 100 – zł i gr
R potrafisz podać liczby o ileś większe i mniejsze

Cyfra a liczba. Liczby dwucyfrowe
NaCoBeZU:
R potrafisz wskazać liczby jedno, dwu i trzycyfrowe
Rokreślasz liczbę dziesiątek i jedności

Liczby parzyste i nieparzyste
NaCoBeZU:
R rozpoznajesz liczby parzyste i nieparzyste

Porównywanie liczb
NaCoBeZU:
R porównujesz liczby używając znaki: <, >, =
R porównujesz działania

Sprawdź, czy umiesz
NaCoBeZU:
R przeliczasz pieniądze – gr
R rozpoznajesz liczby parzyste i nieparzyste
R podajesz największą liczbę dwucyfrową, najmniejszą trzycyfrową

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz