Cel:
Sprawdzam swoje umiejętności o Antarktydzie i Arktyce
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
Wiesz, jakie mamy bieguny i gdzie się znajdują na globusie
·
Potrafisz odnaleźć na mapie Antarktydę i Arktykę
·
Wiesz jakie zwierzęta spotkamy na biegunie północnym, a jakie na
południowym
·
Wiesz, gdzie znajdują się stacje badawcze
·
Wiesz, gdzie mieszkają Eskimosi
·
Znasz pojęcia: Inuit, igloo
·
Posiadasz wiedzę o pingwinach (zeszyt A4)
Cel: Znam
zmiękczenia ś - si
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać w tekście zmiękczenia ś – si pisane i drukowane
·
potrafisz przeczytać zmiękczenia ś - si
·
potrafisz je zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz je zapisać tak, by były zbliżone do wzoru
·
potrafisz odróżnić litery drukowane od pisanych
·
potrafisz zapisać prawidłowe łączenia
·
potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter
·
potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter
·
wiesz, kiedy piszemy – ś, a kiedy si
Cel: Znam liczby
drugiej dziesiątki
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz liczyć od 0 do 20 i od 20 do 0
·
potrafisz powiedzieć, jaka liczba występuje przed i po
·
potrafisz zapisać liczby dwucyfrowe do 20
·
potrafisz porównać liczby używając znaków: <, >, =
·
potrafisz podać ile liczba ma dziesiątek i jedności – np. 13 to 1
dziesiątka i 3 jedności
·
potrafisz sprawnie dodawać i odejmować w zakresie 20 działania
typu: 10 + 3 = 13, 13 – 3 = 10, 13 – 10 = 3
·
potrafisz sprawnie dodawać i odejmować w zakresie 20 działania
typu: 14 + 4 = 18, 17 – 5 = 12
·
potrafisz rozwiązać zadanie tekstowe, zapisać działanie i
odpowiedź
·
potrafisz podać liczbę o ileś większą / mniejszą
·
potrafisz policzyć o ile liczba jest większa / mniejsza od podanej
·
potrafisz wykonać działania w tabelce, na grafie, drzewku
matematycznym i na osi liczbowej
Cel: Znam Kosmos
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
Wiesz, kim był Mikołaj Kopernik
·
Potrafisz rozpoznać Mikołaja Kopernika na zdjęciu
·
Wiesz, co udowodnił Mikołaj Kopernik
·
Wiesz, że Ziemia krąży wokół Słońca i wokół własnej osi, i dzięki
temu mamy pory roku oraz dzień i noc
·
Potrafisz wymienić w kolejności od Słońca wszystkie planety
·
Wiesz, że Słońce jest gwiazdą
Do czwartku 15.03 nauczę się wymieniać planety wg
kolejności
Na poniedziałek
19.03 przypomnę sobie informacje o Kosmosie
Cel: Znam
zmiękczenia ź - zi
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać w tekście zmiękczenia ź – zi pisane i drukowane
·
potrafisz przeczytać zmiękczenia ź - zi
·
potrafisz je zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz je zapisać tak, by były zbliżone do wzoru
·
potrafisz odróżnić litery drukowane od pisanych
·
potrafisz zapisać prawidłowe łączenia
·
potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter
·
potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter
·
wiesz, kiedy piszemy – ź, a kiedy zi
Cel: Umiem
mierzyć
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
znasz jednostkę miary - centymetr
·
umiesz zapisać skrót – cm
·
potrafisz odmierzać linijką i podajesz prawidłowy wymiar
·
potrafisz narysować figurę o podanych wymiarach
·
umiesz obliczać działania i zadania tekstowe z użyciem jednostki -
cm
Cel: Znam wiosnę
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
wiesz, kiedy jest pierwszy dzień wiosny – 21 marca
·
potrafisz wymienić nazwy ptaków, powracających wiosną do Polski
·
znasz nazwy i rozpoznajesz na rysunku pierwsze wiosenne kwiaty
·
wiesz, jakie są zwiastuny wiosny
·
wiesz, co oznacza przysłowie: „W marcu, jak w garncu”
·
znasz budowę tulipana
Cel: Znam
zmiękczenia ć - ci
Będę zwracać
uwagę na to, czy:
·
potrafisz rozpoznać w tekście zmiękczenia ć – ci pisane i drukowane
·
potrafisz przeczytać zmiękczenia ć - ci
·
potrafisz je zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie
wychodząc poza linię
·
potrafisz je zapisać tak, by były zbliżone do wzoru
·
potrafisz odróżnić litery drukowane od pisanych
·
potrafisz zapisać prawidłowe łączenia
·
potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter
·
potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych
liter
·
wiesz, kiedy piszemy – ć, a kiedy ci
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz