wtorek, 20 marca 2018

NaCoBeZU bieżące 7


Cel: Sprawdzam swoje umiejętności o Antarktydzie i Arktyce

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         Wiesz, jakie mamy bieguny i gdzie się znajdują na globusie
·         Potrafisz odnaleźć na mapie Antarktydę i Arktykę
·         Wiesz jakie zwierzęta spotkamy na biegunie północnym, a jakie na południowym
·         Wiesz, gdzie znajdują się stacje badawcze
·         Wiesz, gdzie mieszkają Eskimosi
·         Znasz pojęcia: Inuit, igloo
·         Posiadasz wiedzę o pingwinach (zeszyt A4)


Cel: Znam zmiękczenia ś - si

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście zmiękczenia ś – si  pisane i drukowane
·         potrafisz przeczytać zmiękczenia ś - si
·         potrafisz je zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz je zapisać tak, by były zbliżone do wzoru
·         potrafisz odróżnić litery drukowane od pisanych
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter
·         wiesz, kiedy piszemy – ś, a kiedy si


Cel: Znam liczby drugiej dziesiątki

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz liczyć od 0 do 20 i od 20 do 0
·         potrafisz powiedzieć, jaka liczba występuje przed i po
·         potrafisz zapisać liczby dwucyfrowe do 20
·         potrafisz porównać liczby używając znaków: <, >, =
·         potrafisz podać ile liczba ma dziesiątek i jedności – np. 13 to 1 dziesiątka i 3 jedności
·         potrafisz sprawnie dodawać i odejmować w zakresie 20 działania typu: 10 + 3 = 13, 13 – 3 = 10, 13 – 10 = 3
·         potrafisz sprawnie dodawać i odejmować w zakresie 20 działania typu: 14 + 4 = 18, 17 – 5 = 12
·         potrafisz rozwiązać zadanie tekstowe, zapisać działanie i odpowiedź
·         potrafisz podać liczbę o ileś większą / mniejszą
·         potrafisz policzyć o ile liczba jest większa / mniejsza od podanej
·         potrafisz wykonać działania w tabelce, na grafie, drzewku matematycznym i na osi liczbowej


Cel: Znam Kosmos

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         Wiesz, kim był Mikołaj Kopernik
·         Potrafisz rozpoznać Mikołaja Kopernika na zdjęciu
·         Wiesz, co udowodnił Mikołaj Kopernik
·         Wiesz, że Ziemia krąży wokół Słońca i wokół własnej osi, i dzięki temu mamy pory roku oraz dzień i noc
·         Potrafisz wymienić w kolejności od Słońca wszystkie planety
·         Wiesz, że Słońce jest gwiazdą

Do czwartku 15.03 nauczę się wymieniać planety wg kolejności
Na poniedziałek  19.03 przypomnę sobie informacje o Kosmosie


Cel: Znam zmiękczenia ź - zi

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście zmiękczenia ź – zi  pisane i drukowane
·         potrafisz przeczytać zmiękczenia ź - zi
·         potrafisz je zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz je zapisać tak, by były zbliżone do wzoru
·         potrafisz odróżnić litery drukowane od pisanych
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter
·         wiesz, kiedy piszemy – ź, a kiedy zi


Cel: Umiem mierzyć

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         znasz jednostkę miary - centymetr
·         umiesz zapisać skrót – cm
·         potrafisz odmierzać linijką i podajesz prawidłowy wymiar
·         potrafisz narysować figurę o podanych wymiarach
·         umiesz obliczać działania i zadania tekstowe z użyciem jednostki - cm


Cel: Znam wiosnę

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         wiesz, kiedy jest pierwszy dzień wiosny – 21 marca
·         potrafisz wymienić nazwy ptaków, powracających wiosną do Polski
·         znasz nazwy i rozpoznajesz na rysunku pierwsze wiosenne kwiaty
·         wiesz, jakie są zwiastuny wiosny
·         wiesz, co oznacza przysłowie: „W marcu, jak w garncu”
·         znasz budowę tulipana


Cel: Znam zmiękczenia ć - ci

Będę zwracać uwagę na to, czy:
·         potrafisz rozpoznać w tekście zmiękczenia ć – ci  pisane i drukowane
·         potrafisz przeczytać zmiękczenia ć - ci
·         potrafisz je zapisać w liniaturze, w odpowiednim miejscu, nie wychodząc poza linię
·         potrafisz je zapisać tak, by były zbliżone do wzoru
·         potrafisz odróżnić litery drukowane od pisanych
·         potrafisz zapisać prawidłowe łączenia
·         potrafisz poprawnie przepisać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter
·         potrafisz płynnie przeczytać sylaby i wyrazy powstałe z poznanych liter
·         wiesz, kiedy piszemy – ć, a kiedy ci

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz